Η έκτη κάρτα με το συμβολικό αριθμό πέντε (5) της Μεγάλης Αρκάνα αντιστοιχεί στον Ιεροφάντη ή αλλιώς Αρχιερέας.
Απεικονίζει έναν ώριμο άντρα καθισμένο σε ένα θρόνο ανάμεσα σε δύο κολώνες, στο κεφάλι του φορά ένα στέμμα με τρία επίπεδα, ενώ στο χέρι του κρατά ένα σκήπτρο το οποίο σχηματίζει τριπλό σταυρό.
Και μόνο η φιγούρα αυτού του άντρα μας παραπέμπει σε ένα σοφό διδάσκαλο, σαν αυτούς που συναντούμε στα αρχαία κείμενα που συμμετέχουν σε όλα τα μυστήρια και έχουν μια διαφορετική αξία απέναντι στο κοινό νου. Είχαν μια έμφυτη ανώτερη δύναμη σκέψης η οποία προέρχονταν από αόρατες συμπαντικές δυνάμεις και με τρόπο ξεχωριστό μέσω διαλογισμού και αυτοσυγκέντρωσης έδειχναν συμβολισμούς και απαντήσεις στους κοινούς θνητούς. Λειτουργούσαν σαν ενδιάμεσοι ανάμεσα στον ορατό και το αόρατο κόσμο, μια ασύρματη επικοινωνία θεού και ανθρώπων, μια συμπαντική διαδικασία μέσω του ανθρώπινου νου να διαχειριστεί σύμβολα και προμηνύματα ενός έξω κόσμου.
Οι δύο κολώνες που υπάρχουν δεξιά, αριστερά δείχνουν τους δύο κόσμους που συνυπάρχουν, ένα που βιώνουμε ως θνητοί και ένα άλλο που τον έχουν αυτοί που κρατούν τα ανώτατα κλειδιά της γνώσης. Συμβολίζουν το γήινο κόσμο και το ουράνιο, το μέσα και το έξω, το εγκόσμιο και το μοναχικό, το εφήμερο και την αιωνιότητα, το δεδομένο και το απροσδόκητο. Με την ένωση των δύο συμπαντικών στοιχείων μπορεί να υπάρξει η ολοκλήρωση όπως ο ιεροφάντης που είναι ο σοφός, ο παντογνώστης όλων των μυστικών, που πρέπει να απελευθερωθούν καθώς έχει βιώσει καρμικά τις αντιθέσεις.
Μπροστά στο θρόνο διακρίνουμε ανθρώπινα σώματα που ως πιστοί λειτουργούν ως δέκτες όλης της συμπαντικής αλήθειας που θα λεχθεί και αφού περάσουν την διαδικασία της εσωτερικής κάθαρσης μέσω της αγάπης προς αλλήλους. Τα δύο κλειδιά που βρίσκονται στο θρόνο είναι το αντρικό και γυναικείο φύλο, η πλήρης αντίθεση που ξεκινά η δημιουργία. Αυτό είναι η προϋπόθεση για την ενότητα και την πληρότητα του γήινου πεπρωμένου καθώς η αλληλεπίδραση και η αλληλεξάρτηση είναι το βήμα προς το δρόμο της γνώσης εαυτόν.
Σε όλα τα σημεία της απεικόνισης ξεχωρίζει ο αριθμός δύο (2), ένας αριθμός συμπαντικός που από αυτό ξεκινούν τα πάντα καθώς δείχνει την αντίθεση του όλου ( αρσενικό - θηλυκό, ορατό - αόρατο, πνεύμα - ύλη, ζωή - θάνατος). Υπάρχει και ο αριθμός τρία (3) στο στέμμα του καθώς και στο σκήπτρο του, ένας θεϊκός, ιερός αριθμός που συμβολίζει το Πατήρ, Υιός, Άγιο Πνεύμα που συναντιέται με παραλλαγές σε πολλές θρησκείες και κοσμοθεωρίες.
Ο αριθμός πέντε (5) που χαρακτηρίζει την κάρτα είναι ένας θεϊκός αριθμός καθώς ενώνει τις αντιθέσεις του δύο (2) με το θεϊκό τρία (3) του αόρατου κόσμου και ολοκληρώνει το θεϊκό μυστήριο του σύμπαντος κόσμου.
Είναι μια γήινη κάρτα που δείχνει την ωριμότητα, την πειθαρχία, την αξίωση, το έτοιμο δρόμο, την έλλειψη αναστολών, το κέρδος του δεδομένου, την ευκαιρία της στιγμής που την συναντάμε στην λογική του Ταύρου που προδιαθέτει την δύναμη του σκοπού.
ΣΗΜ: Σε πολλούς Ταύρους συναντούμε μια μοναδική πηγή γνώσεων ενός ή πολλών αντικειμένων ανάλογα με την μορφωτική διαδρομή. Συναντούμε μια αμέτρητη σοφία που μένει αναλλοίωτη στο χρόνο συν μια συντηρητική ( μοναστηριακή ) χροιά των παραστάσεων. Ή διαδρομή του καθενός εξαρτάται με την ολοκλήρωση του Όλου που προϋποθέτει το 3+2=5. Μόνο όσοι το αγγίξουν θα γευτούν το σκοπό της αλήθειας και θα λάβουν το σκήπτρο του σύγχρονου Ιεροφάντη.
Απεικονίζει έναν ώριμο άντρα καθισμένο σε ένα θρόνο ανάμεσα σε δύο κολώνες, στο κεφάλι του φορά ένα στέμμα με τρία επίπεδα, ενώ στο χέρι του κρατά ένα σκήπτρο το οποίο σχηματίζει τριπλό σταυρό.
Και μόνο η φιγούρα αυτού του άντρα μας παραπέμπει σε ένα σοφό διδάσκαλο, σαν αυτούς που συναντούμε στα αρχαία κείμενα που συμμετέχουν σε όλα τα μυστήρια και έχουν μια διαφορετική αξία απέναντι στο κοινό νου. Είχαν μια έμφυτη ανώτερη δύναμη σκέψης η οποία προέρχονταν από αόρατες συμπαντικές δυνάμεις και με τρόπο ξεχωριστό μέσω διαλογισμού και αυτοσυγκέντρωσης έδειχναν συμβολισμούς και απαντήσεις στους κοινούς θνητούς. Λειτουργούσαν σαν ενδιάμεσοι ανάμεσα στον ορατό και το αόρατο κόσμο, μια ασύρματη επικοινωνία θεού και ανθρώπων, μια συμπαντική διαδικασία μέσω του ανθρώπινου νου να διαχειριστεί σύμβολα και προμηνύματα ενός έξω κόσμου.
Οι δύο κολώνες που υπάρχουν δεξιά, αριστερά δείχνουν τους δύο κόσμους που συνυπάρχουν, ένα που βιώνουμε ως θνητοί και ένα άλλο που τον έχουν αυτοί που κρατούν τα ανώτατα κλειδιά της γνώσης. Συμβολίζουν το γήινο κόσμο και το ουράνιο, το μέσα και το έξω, το εγκόσμιο και το μοναχικό, το εφήμερο και την αιωνιότητα, το δεδομένο και το απροσδόκητο. Με την ένωση των δύο συμπαντικών στοιχείων μπορεί να υπάρξει η ολοκλήρωση όπως ο ιεροφάντης που είναι ο σοφός, ο παντογνώστης όλων των μυστικών, που πρέπει να απελευθερωθούν καθώς έχει βιώσει καρμικά τις αντιθέσεις.
Μπροστά στο θρόνο διακρίνουμε ανθρώπινα σώματα που ως πιστοί λειτουργούν ως δέκτες όλης της συμπαντικής αλήθειας που θα λεχθεί και αφού περάσουν την διαδικασία της εσωτερικής κάθαρσης μέσω της αγάπης προς αλλήλους. Τα δύο κλειδιά που βρίσκονται στο θρόνο είναι το αντρικό και γυναικείο φύλο, η πλήρης αντίθεση που ξεκινά η δημιουργία. Αυτό είναι η προϋπόθεση για την ενότητα και την πληρότητα του γήινου πεπρωμένου καθώς η αλληλεπίδραση και η αλληλεξάρτηση είναι το βήμα προς το δρόμο της γνώσης εαυτόν.
Σε όλα τα σημεία της απεικόνισης ξεχωρίζει ο αριθμός δύο (2), ένας αριθμός συμπαντικός που από αυτό ξεκινούν τα πάντα καθώς δείχνει την αντίθεση του όλου ( αρσενικό - θηλυκό, ορατό - αόρατο, πνεύμα - ύλη, ζωή - θάνατος). Υπάρχει και ο αριθμός τρία (3) στο στέμμα του καθώς και στο σκήπτρο του, ένας θεϊκός, ιερός αριθμός που συμβολίζει το Πατήρ, Υιός, Άγιο Πνεύμα που συναντιέται με παραλλαγές σε πολλές θρησκείες και κοσμοθεωρίες.
Ο αριθμός πέντε (5) που χαρακτηρίζει την κάρτα είναι ένας θεϊκός αριθμός καθώς ενώνει τις αντιθέσεις του δύο (2) με το θεϊκό τρία (3) του αόρατου κόσμου και ολοκληρώνει το θεϊκό μυστήριο του σύμπαντος κόσμου.
Είναι μια γήινη κάρτα που δείχνει την ωριμότητα, την πειθαρχία, την αξίωση, το έτοιμο δρόμο, την έλλειψη αναστολών, το κέρδος του δεδομένου, την ευκαιρία της στιγμής που την συναντάμε στην λογική του Ταύρου που προδιαθέτει την δύναμη του σκοπού.
ΣΗΜ: Σε πολλούς Ταύρους συναντούμε μια μοναδική πηγή γνώσεων ενός ή πολλών αντικειμένων ανάλογα με την μορφωτική διαδρομή. Συναντούμε μια αμέτρητη σοφία που μένει αναλλοίωτη στο χρόνο συν μια συντηρητική ( μοναστηριακή ) χροιά των παραστάσεων. Ή διαδρομή του καθενός εξαρτάται με την ολοκλήρωση του Όλου που προϋποθέτει το 3+2=5. Μόνο όσοι το αγγίξουν θα γευτούν το σκοπό της αλήθειας και θα λάβουν το σκήπτρο του σύγχρονου Ιεροφάντη.
Αφιερώνεται στην αδελφή μου Μαρία
με μια μοναδική Σοφία ως προς το κόσμο των λέξεων και της ιστορίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου